WIRED 03.23.2018 05:09 PM EYE TRACKING IS COMING TO VR SOONER THAN YOU THINK.
But this week has made clear that the technology may be closer to our consumer immersive-tech devices than many thought. 0570名無しさん┃】【┃Dolby2018/03/25(日) 13:03:13.31ID:gPEdOB+20 サンタの体験レポを見ていると、サンタのコントローラーはMRのコントローラーより性能がいいという声が多いね ↓
VR AND FUN March 24, 2018 One of the users asked if he had “any problems with tracking closer to the chest” to which Dimitri replied, “I did test how close-body interactions worked (i.e. controllers close to chest about making a throwing motion). More robust than the Windows MR controllers.” 0571名無しさん┃】【┃Dolby2018/03/25(日) 14:06:05.81ID:gPEdOB+20 クアルコムの845VRDKが6月くらいに出てくるらしい 今回の目玉は性能アップとアイトラッキングの標準搭載だろう ↓
Qualcomm’s new headset with eye tracking ships to developers later this year The Verge Mar 21, 2018, 7:30am
Qualcomm is launching a development kit based on its Snapdragon 845 VR platform in the second quarter of this year. The self-contained headset and software development kit will showcase key elements of Qualcomm’s mobile chip-based VR system, including full inside-out motion tracking and a partnership with eye-tracking company Tobii. It will also support HTC’s Vive Wave platform, which is designed to let VR developers build and sell software across multiple brands of headsets. 0572名無しさん┃】【┃Dolby2018/03/25(日) 14:26:08.79ID:gPEdOB+20 >国光宏尚@hkunimitsu 株式会社gumiの代表をしています。
同社は今後も視線追跡技術の研究開発に精力的に取り組み、VR/ARの体験をさらに進化させていくと力強く語りました。 デバイスがユーザーを理解するという、VR/ARの次のステージに向けて、今後も同社から目を話すことができません。 0584名無しさん┃】【┃Dolby2018/03/26(月) 15:13:17.01ID:Lo6v+q5p0 サンタサンタサンタ 0585名無しさん┃】【┃Dolby2018/03/26(月) 15:44:16.84ID:M/pRwV+30 4Gamer 2018/03/26 13:42 [GDC 2018]Daydream対応では世界初となるスタンドアロン型VR HMD「Mirage Solo with Daydream」を体験してみた
GoogleのVRプラットフォーム「Daydream」対応機器としては,初のスタンドアロン型VRヘッドマウントディスプレイとなるLenovoの製品「Mirage Solo with Daydream」が,GDC 2018会場のGoogleブースで公開されていた。 世界市場での発売は2018年5月5日の予定で,価格は399ドルの予定とのこと。 注目の新型VR HMDを簡単に紹介しよう。
キシリア「スタンドアロンを使います」 ギレン「未完成品をか?」 キシリア「少しでもニュータイプと思える者をぶつける以外、PCVRは倒せません」 0598名無しさん┃】【┃Dolby2018/03/28(水) 08:06:13.91ID:s/jNMR8d0 HTC Vive Pro Accessories Starter Kit Includes Controllers And Base Stations
That said, the Vive Pro itself is $799, taking the all-in price to about $1250, which is easily the most expensive price we’ve seen for any home VR system just yet.
この度、2018年3月29日をもちまして、スパイシーソフト株式会社が運営する「VRinside」に関するWEBサイト運営事業を、株式会社Timingoodの「VR通信運営事業」へ譲渡することに合意致しましたので、お知らせ致します。 今後も、VR及びMRやARに関する情報の配信と消費者や企業との繋がりを更に強化し、ご利用者のみなさまにより一層楽しんでご利用いただけるWEBサイトへリニューアルしていく予定です。 これまで同様に「VRinside」をご愛顧くださいますようお願いいたします。 0629名無しさん┃】【┃Dolby2018/04/02(月) 19:23:38.33ID:bvNMRfCe0 【PSVR】『ブレイブウィッチーズ VR』がリリース 「ストライクウィッチーズ」1期と2期の間の物語に Social VR Info 2018年04月02日 12時02分更新 0630名無しさん┃】【┃Dolby2018/04/02(月) 20:26:34.30ID:bvNMRfCe0 ネウロイとは何ぞ? ズボンとは何ぞ? ↓ 【PSVR】空を駆けネウロイを殲滅せよ、『ブレイブウィッチーズ VR』 発売 MoguraVR 2018.04.02 0631名無しさん┃】【┃Dolby2018/04/02(月) 21:16:26.61ID:BinTQPqt0>>613 今の機種は今の時代で戦ってるんで未来のスタンドアロンなんかと価格競争はやりません少しは脳みそ使ってから書いて下さい 0632名無しさん┃】【┃Dolby2018/04/03(火) 08:05:54.28ID:6gUfYdeX0 未来? もう年内ですよ 今年もあと半年程度です 0633名無しさん┃】【┃Dolby2018/04/03(火) 08:59:14.39ID:6gUfYdeX0 Oculus Rift Increases Lead Over HTC Vive In March Steam Hardware Survey UPLOAD APRIL 2ND, 2018
March’s Steam Hardware Survey results are in, and the Oculus Rift continues to increase the gap with the HTC Vive.
・リフトがシェアを拡大させている ・ViveとWinMRはシェアが減少 0634名無しさん┃】【┃Dolby2018/04/03(火) 09:40:09.55ID:fXHRbW9s0 サンタでリフトと同じソフトが出来ると思ってるのは間違いですか? 0635名無しさん┃】【┃Dolby2018/04/03(火) 09:49:50.12ID:6gUfYdeX0 VRChatの人気を見てFacebookも動いたな ↓ Facebook Spaces、新しいアバターシステムを発表 UPLOAD 2018年4月2日 0636名無しさん┃】【┃Dolby2018/04/03(火) 09:59:43.07ID:6gUfYdeX0>>634 間違いではありません 人気ソフトは移植されるでしょうし、今後は両方のプラットフォームで発売されるでしょう PCゲームがどんどんスマホゲームに移植されている現状と同じです すでにスマホゲーム市場はPCゲーム市場の2倍の市場規模になっています 0637名無しさん┃】【┃Dolby2018/04/03(火) 10:03:17.21ID:sW/8xEcG0 ただしゴミショボゲーしかできません 0638名無しさん┃】【┃Dolby2018/04/03(火) 10:04:41.41ID:fXHRbW9s0 互換じゃなくて、あくまでも移植ですか サンタからリフトへ移植されるぐらい サンタに流通してもらいたいな。 0639名無しさん┃】【┃Dolby2018/04/03(火) 10:24:37.32ID:6gUfYdeX0 StarVR、上場キタアアアアアアアア ↓ StarVR Corporation Prepares to Go Public on Taiwanese Stock Exchange Road to VR Apr 2, 2018
“VR has great potential in the enterprise and location-based entertainment market, and we’ve built StarVR specifically for professional use in close collaboration with our clients and industry partners,” said Bo Andersson Klint, Chairman of StarVR Corporation.