>>249
Sony E 50mm f/1.8 OSS (SEL-50F18) - Review / Lens Test - Analysis
https://www.opticallimits.com/sony-alpha-aps-c-lens-tests/720-sony50f18nex?start=1
The centering quality of the tested sample was acceptable but not superb.
This is, unfortunately, something we got used to with Sony E lenses.

Sony E 35mm f/1.8 OSS (SEL-35F18) - Review / Lens Test Report - Analysis
https://www.opticallimits.com/sony-alpha-aps-c-lens-tests/849-sony35f18nex?start=1
The centering quality of the tested sample was acceptable ... after a repair.
By now we dare to state that this is another indication that Sony's lens manufacturing is still lacking sufficient quality control measures - despite comparatively high lens prices.
Over the recent years we have been facing way more outliers than e.g. from Canon or Nikon.

Sony E 30mm f/3.5 macro (SEL-30M35) - Review / Test Report - Analysis
https://www.opticallimits.com/sony-alpha-aps-c-lens-tests/719-sony30f35nex?start=1
The centering quality of the tested sample was acceptable but not superb.
This is, unfortunately, not the first time that we saw a need for improvement here.

α6000のというか、Sonyの圧縮RAW形式を調べてみました。
SonyのRAWは不可逆圧縮で、最良の場合でも、11bitである、ということが分かります。う〜んの巻。(汗)
https://mitchhaga.exblog.jp/24305696/

このSonyのロスあり圧縮RAW形式で、どの程度ファイルは小さくなるのか。
各色16画素ごとに、こういう具合に記録されていきます。
16画素中で最大の値:11bit
16画素中で最小の値:11bit
最大の値の画素の位置:4bit
最小の値の画素の位置:4bit
残りの14画素の差分:7bitが14個
以上を合計すると、128bitとなります。
もし、16画素を14bitのままで記録するとなると、16x14=224bit必要になります。