> PureBasic(ピュアベーシック)は、Fantaisie Software製の商用のBASIC言語およびその統合開発環境(IDE)であり、 > Microsoft Windows(32ビット、64ビット)、Linux(32ビット、64ビット)、Mac OS Xで動作する。 > AmigaOS版は開発中止となり、オープンソース化されている。
- Easy but very fast 2D game support through dedicated libraries (DirectX, SDL, ...) - Easy and high quality 3D support based on OGRE 0027デフォルトの名無しさん2010/11/15(月) 22:56:09>>22>>24 SDLを直に触るのではなく、PureBasicのコマンドで扱えるんだよ。 SDL1.3になっても、そのままか若干の変更で使えるはず。
・原文 Windows: DirectX 9 is used for sprite handling which allows your programs to use hardware acceleration if available. Three additional Subsystems are also available, depending of the needs: "OpenGL", "DirectX7" and "NT4"
Linux: SDL (Simple Directmedia Layer) is used to manage the sprites. This allows your programs to use hardware acceleration if available. An additional "OpenGL" Subsystem is also available, which use OpenGL as backend for all sprite and sprite3D functions.
MacOS X: OpenGL is used to manage the sprites which allows to use hardware acceleration.
changes: Incompatible changes to beta 3: - removed #PB_Canvas_GrabMouse flag (this is now always done on Windows/Linux)
Other changes: - added #PB_Canvas_Clip to Get/SetGadgetAttribute to manually set/remove clipping in CanvasGadget - added diagonal arrow cursors to CanvasGadget (Windows Only) - added #PB_Canvas_CustomCursor attribute to CanvasGadget to set a custom cursor handle - added #PB_EventType_LeftClick, #PB_EventType_LeftDoubleClick etc to CanvasGadget - added #PB_EventType_Input for CanvasGadget and #PB_Canvas_Input attribute for text input - added DoubleClickTime() function to misc library - added OpenGL renderer to the OGRE library on Windows, when using the OpenGL subsystem. That means than you can have exactly the same version on the 3 OSes, and also use GLSL as common script plateform (for compositor for example) - added GetScriptTexture() and TextureOutput() 0092デフォルトの名無しさん2011/09/03(土) 13:22:31.89 oryaaaaa 0093デフォルトの名無しさん2011/09/09(金) 13:34:04.45 PureBasic 4.60 RC 1 ttp://www.purebasic.fr/english/viewtopic.php?f=14&t=47479 0094デフォルトの名無しさん2011/09/10(土) 22:18:14.65 oryaaaaa 0095デフォルトの名無しさん2011/09/10(土) 22:19:18.86 v4.60正式版まだかよ 0096デフォルトの名無しさん2011/09/16(金) 17:53:36.50 PureBasicの普及のためには ttp://d.hatena.ne.jp/Fio/20050817/pb1 0097デフォルトの名無しさん2011/09/16(金) 21:05:47.17 日本語マニュアルを作るのが必勝。 0098デフォルトの名無しさん2011/09/17(土) 00:58:04.18 日本人は日本語マニュアルあると同分野でメジャーじゃなくても飛びつくしね AHKみたいな感じで紹介されてたらもっと広まってたと思う 0099デフォルトの名無しさん2011/09/19(月) 23:27:04.04 公式のHELPを日本語化するだけでいいのかな? 0100デフォルトの名無しさん2011/09/19(月) 23:33:15.03 ヘルプファイルと この本を日本語化してくれ http://www.purebasic.fr/english/viewtopic.php?f=14&t=37059 0101デフォルトの名無しさん2011/09/23(金) 15:26:52.72 10進BASICとどこが違うん? 0102デフォルトの名無しさん2011/09/23(金) 22:07:33.38 HDConvertToXもPureBasicで作られてる 0103デフォルトの名無しさん2011/09/30(金) 21:44:58.99>>90 オッサンというかジジが作ったのがSmallTalk 元祖OOP 0104デフォルトの名無しさん2011/10/01(土) 12:13:36.25 PureBasic最強すぎる… 0105デフォルトの名無しさん2011/10/06(木) 22:17:41.09 ♪ △ ♪ (゚ω゚)ノ PureBasic〜 ~└( (♪ ( ヽ ♪
- Native types in pointer structure fields have been forbidden as well - Enabled FTS4 support for SQLite - Added an optional flag to DatabaseQuery(): #PB_Database_StaticCursor and #PB_Database_DynamicCursor (to allow FirstDatabaseRow() to work on some drivers) 0151デフォルトの名無しさん2013/01/22(火) 14:08:40.60 oryaaaaa 0152デフォルトの名無しさん2013/01/22(火) 14:54:02.14 oryaaaaaは金の話ばかりだな 0153デフォルトの名無しさん2013/01/22(火) 15:03:58.30>>144 WikiにPurebasic v4.61だけなぜか載ってないな 01541532013/01/22(火) 15:13:49.34 v4.61だけかと思ったら結構載ってないの多いな http://www.purebasic.com/news.php0155デフォルトの名無しさん2013/01/24(木) 03:35:42.51 PureBasic 5.10 beta 5 http://www.purebasic.fr/english/viewtopic.php?f=14&t=53036 0156デフォルトの名無しさん2013/02/05(火) 05:58:44.27 > It's probably the last 5.10 beta, we expect the final to be out very soon ! そろそろ正式版くるで
PureBasic 5.10 is released ! http://www.purebasic.fr/english/viewtopic.php?f=14&t=53464 0160デフォルトの名無しさん2013/03/01(金) 05:43:46.06 PureBasic 5.11 beta 1 is out ! ttp://www.purebasic.fr/english/viewtopic.php?f=14&t=53720