No CRF-like mode is currently supported. The only constant-quality mode is CQP (constant quantisation parameter), which has no adaptivity to scene content. It does, however, allow different quality settings for different frame types, to improve compression by spending fewer bits on unreferenced B-frames - see the (i|b)_q(factor|offset) options. CQP mode cannot be combined with a maximum bitrate or buffer size.
CRFもないし、maxrateとcqp(qp)値との併用もできないようです。 0786名無しさん@編集中 (ワッチョイ f901-feI+)2019/02/08(金) 21:11:40.18ID:xXO0r19t0>>785 crfみたいなのはla-icqだからIntel Media SDK入れてQSV使えないとどうにもならない]
H.265のデメリット エンコードに非常に時間がかかる 再生環境に何アリ 再生可能な端末がやプレイヤーは限られTVなどで見る場合は特に利用機器に制限多い PCなどでVLC利用の場合などでもグラボのドライバー相性が出る場合がまだある Androidだとほぼ問題なく近年iPhoneなどApple製品でもVLCなど使えば安定してる 0805796 (ワッチョイ 6e63-OF6d)2019/02/12(火) 15:26:42.13ID:TaovfXes0>>804 ああ神様!ありがとうございます! 私にも、大変わかりやすいご説明頂き感謝です! 本当に勉強になります! 0806名無しさん@編集中 (オッペケ Srd1-5caY)2019/02/12(火) 15:30:28.14ID:V0SkQvoCr>>791 RTXでHEVCを10bitでエンコードしているけどめちゃいいね 暗部もグラデもキレイで爆速高圧縮 0807名無しさん@編集中 (ワッチョイ 8de7-OF6d)2019/02/12(火) 15:59:35.15ID:aWs0QX+90 What's new in Video Codec SDK 9.0: (Video_Codec_SDK_9.0.18) ---------------------------------- In NVIDIA Video Codec SDK release 9.0, following features have been added:
Encode Features:: 1. Improved encoded quality for Turing GPUs 2. HEVC B-frame support (Turing GPUs only) 3. Encoded output in video memory 4. H.264 ME only mode output in video memory. 5. Non-reference P frames 6. Support for accepting CUArray as input
--- Improved encoded quality for Turing GPUs Turing hardware adds support for features like rate distortion optimization (RDO) and enable multiple frames to be used as reference. These features significantly improve the encoding quality for both H.264 and HEVC. These features are tied with the already existing presets. This ensures that existing applications can take advantage of these features without making changes to their source code. --- 0810名無しさん@編集中 (ワッチョイ 8de7-OF6d)2019/02/12(火) 16:32:53.84ID:aWs0QX+90>>807-808 HEVCのBフレームについては、SDK9で B-FRAMES AS REFERENCE のモードとして NV_ENC_BFRAME_REF_MODE_EACH ってのが指定できるようになった(H.264では指定できない)みたいなので、 SDK9に対応してこの機能を使えば、現状よりも更にTuringのHEVCエンコードの品質が上がるかも? 0811名無しさん@編集中 (ワッチョイ 6e8e-gf/b)2019/02/12(火) 17:31:42.71ID:30YRs5XF0 >http://2sen.dip.jp/cgi-bin/upgun/up2/source/up3524.jpg TU117以降のHEVC Bフレーム輝いてるよなぁ TU116でも使えるとみんな幸せになれる気がする。価格も進めやすいしな! 0812名無しさん@編集中 (スプッッ Sd82-tRBg)2019/02/12(火) 17:49:48.44ID:8v6Zrr0ed>>811 TU117=GTX1650除外だから、 hevc 目当てなら1660買っとけってことか 0813名無しさん@編集中 (ワッチョイ 8de7-OF6d)2019/02/12(火) 17:56:25.56ID:aWs0QX+90>>810がちょっと誤解を生む表現だったので補足。
B-FRAMES AS REFERENCE自体はSDK8でサポートされてた機能で H.264限定で、NV_ENC_BFRAME_REF_MODE_MIDDLEというモードだけ指定できた。 NVEncCなら --bref-mode middle。
HEVCではBフレームがサポートされてなかったので、当然B-FRAMES AS REFERENCEも使えなかったし、 SDK8ではそれに関する設定をすることもできなかった。
SDK9でHEVCでもB-FRAMES AS REFERENCEの設定ができるようになり、 更にNV_ENC_BFRAME_REF_MODE_MIDDLEだけでなく、NV_ENC_BFRAME_REF_MODE_EACHも指定できることになった。