3D記述用の言語「VRML2.0」ベースで書かれた独自のファイル形式「cr形式」で構築されており、 VRML2.0の出力に対応した3Dモデリングソフトがあれば、誰でも空間や建物などを構築できる。 0114名無しさん@お腹いっぱい。2007/05/24(木) 17:41:01ID:estdJyzS ShadeでつくったVRMLファイルってローカルじゃ見れないの? WEBサーバにアップしたら見れるけど、ローカルでリンク張ったHTMLファイルだと プラグインが立ち上がらないっす 0115名無しさん@お腹いっぱい。2007/05/24(木) 17:58:10ID:eT62no8r 普通に見れるよ。 0116名無しさん@お腹いっぱい。2007/05/24(木) 20:03:14ID:hf+dgcr1 マジですか!?プラグインは何ですか? Cortona 使ってるんですけどブラウザ上でクリックするとソースが読み込まれるだけで プラグインが立ち上がりません。WEBサーバに上げれば見られるようになります 0117名無しさん@お腹いっぱい。2007/05/24(木) 20:51:34ID:eT62no8r Cortonaですよ。 winでもmacでもローカルで見れてます。 0118名無しさん@お腹いっぱい。2007/05/24(木) 21:30:45ID:hf+dgcr1 おかしいな〜。HTMLのタグは<a href〜 でいいですよね? VPCで別環境も作ってみたけど同じでした 01191182007/05/24(木) 23:16:53ID:hf+dgcr1 解決しました。 parallelgraphics.comでCortona VRML Client を「Automatic installation」したら ダメみたいです。「Manual setup」をやり直したらローカルでも見れるようになりました。 0120本田2007/08/24(金) 06:38:31ID:6nt16TdC >dune - a simple, cross-platform 3D modelling and animation tool. http://sourceforge.net/projects/dune/0121本田2007/08/25(土) 11:22:52ID:h1eF/BdM >White_dune is a low level VRML97 tool for Unix/Linux/MacOSX and M$Windows. >It can read VRML97 files, display and let the user change the scenegraph/fields. >Unlike most highlevel tools, it uses a light model based on the VRML97 standard. http://vrml.cip.ica.uni-stuttgart.de/dune/0122本田2007/08/28(火) 20:27:52ID:6acHbi5Z >Flux Player^(TM) 2.1 lets you see the Web in 3D and play with virtual scenes, worlds, avatars, gadgets and games in a standard browser. >Flux Player 2.1 is a small (1.5MB), free 3D player plugin for MS Windows Internet Explorer and Firefox Web browsers. >No spyware, adware, or other junk.
>New! Try authoring 3D content and worlds in the free new Flux Studio^(TM) 2.1. > Convert your 3D models made in other programs like Google Sketchup, Blender, > Autodesk 3ds and Maya into real-time 3D, Flux-ready Web content. >The Flux Studio 2.1 download also includes Flux Player 2.1.
>Earlier versions of Flux Studio were known as Vizx3D and Spazz3d. > Flux Studio 2.1 is free for personal and academic use. For commercial usage, > email us at licensing@mediamachines.com. 0123名無しさん@お腹いっぱい。2007/08/28(火) 20:52:21ID:i4i5D+3R VRMLってまだあったのか・・・ 0124名無しさん@お腹いっぱい。2007/08/28(火) 20:54:44ID:i4i5D+3R ってか・・2002年に立ってるのかよ、このスレ!
よくもDATオチしなかったものだな・・・w 0125本田2007/09/01(土) 09:30:37ID:F/4Zjq/Q >Breeze Designer (3D Modeling&Designer) http://cs.gmu.edu/~jchen/graphics/book/tools/breezedesigner.htm >Breeze Designer is a 32-bit 3D modelling and design tool for Windows NT, Windows 95, Windows 98 and Windows 2000. > The program has been written to primarily interface with the Persistance of Vision Raytracer (POV-Ray version 2.0 & 3.0), > there is also support to export to a number of other popular renderers including Pixars's RenderMan(TM). 0126本田2007/09/03(月) 04:25:25ID:FH8Gr9qY >オープン性を強調 >“日本版Second Life”とは言わせない――「splume」とは >2007/03/20 http://www.atmarkit.co.jp/news/200703/20/splume.html >梶塚氏が「Second Lifeとは根本的に仕組みが違う」と訴える根拠はVRMLの採用。 >splumeは三次元空間の表現にVRMLを使っている。 >空間ごとにVRMLを基に生成したファイルとURLがあり、専用ブラウザで読み込んでいる。
>CRbrowser向け、空間開発リファレンスを提供します。 http://www.connectablereality.com/cgi-bin/dev.cgi?mode=crb&page=node0128名無しさん@お腹いっぱい。2007/09/14(金) 07:34:22ID:4pB6dp0N BBBBB 0129本田2007/09/22(土) 18:04:33ID:4baQ5oBn >PROTO Library >The PROTOs in this library have been authored and collected to provide assistance in creating VRML worlds. >Most have been tested to work in Cortona v.4.0, >and are freely available for use. >Improvements and suggestions are welcome. >If you have great successes or failures with any of these PROTOs, please send me your comments. >For the interested reader, >the initial genesis of this library is documented here: Building Games in VRML (~1 Mb PDF). http://accad.osu.edu/~pgerstma/protolib/index.html http://accad.osu.edu/~pgerstma/protolib/BuildingGamesInVRML.pdf 0130本田2007/09/23(日) 01:28:46ID:zHSndsQl>>129 http://accad.osu.edu/~pgerstma/vrml/ 0131本田2007/09/23(日) 01:29:33ID:zHSndsQl >VRML 2 Graphic Arts http://jp.youtube.com/user/brookestephen >I'm building a life-size USS Enterprise (TOS) in Virtual Reality Modeling Language (VRML). 0132本田2007/09/28(金) 00:54:24ID:NVw3zrvR Quake III Team Arena Demos Updated 09/03/2001 http://www.bitmanagement.de/developer/contact/vrml/quake3/q3.html
Google SketchUp から blender 経由でVRMLにexportする。 0143名無しさん@お腹いっぱい。2007/11/06(火) 13:24:17ID:tbaLBNrF>>110のを俺も使おうと思っているのだが、 使い方が全く分からない。 詳しい方がいればご教授願いたい。 0144本田2007/11/07(水) 23:33:45ID:XZNRjATP>>142 >Kml Converter http://sourceforge.net/projects/kmlconverter/ >KML conversion tool, initially into Ogre Meshes and VRML. >You can use the free version of Google SketchUp to create models, but it only exports into KML format. >This tool converts these models into other formats to use them in your applications. 0145本田2007/11/16(金) 01:25:17ID:1TpF/Y2p>>144 >Google Earth Python Importer http://sourceforge.net/projects/pygeimporter/ >This object-oriented python module converts 3D VRML models > into Collada and integrates it in Google Earth (GE) through the Keyhole Markup Language (KML). >It enables the visualisation of large scale aerial/satellite images in the Geo Browser. 0146名無しさん@お腹いっぱい。2007/11/16(金) 05:16:49ID:7056GE3y VRMLとか久々に聞いた 開発頓挫してたんじゃなかったのか 将来性まだ見えないし 0147本田2007/11/16(金) 20:18:45ID:1TpF/Y2p>>146 X3Dと言う名前になった。 ファイルフォーマットもXMLに替わった。 0148名無しさん@お腹いっぱい。2008/02/06(水) 22:07:46ID:Al8MA2SX H-animを勉強しているやつはいないのか? 0149名無しさん@お腹いっぱい。2008/02/08(金) 01:03:13ID:8aul19Tj Direct3D勉強したほうが手っ取り早い 0150名無しさん@お腹いっぱい。2008/02/11(月) 14:54:52ID:XtjR/sJ8 亀レスすまん